Milej zlatej č. 8: (Meta)titulkovej fígl
31. 8. 2021
Siri to zhltne za 10 minut. A vy?

Milej zlatej #8: (Meta)titulkovej fígl

Má copywriting podobnou rébusovou přenici, jako je slavnej spor vo to, jestli bylo dřív vejce, nebo slepice? Jasněžejo! Kopíci se dost často handrkujou třebas vo to, zda je lepšejší vymejšlet nejdřív titulek textu a až pak psát, anebo to dělat přesně vobráceně.

Argumenty pro voba postupy jsou na první pohled logický. Ale už na druhej pohled jsou slaboučký jak čajíček zalitej vodou z ledovýho jezera. Prošel sis voběma tábory. Vymejšlels nejdřív nadpis, páč ti pomáhal nahodit třebas základní metaforu textu nebo jeho tonalitu. Ale dělals to i vobráceně, anžto až při psaní a průběžném dorešeršovávání kolikrát člověka napadaj nadpisový bestovky.

Teď to už pár let kutíš po svým. Hned na začátku nadhodíš pět šest variant headlinu. V průběhu psaní doplňuješ nový nápady na titulek. No, a nakonec se k nadpisu vrátíš a tuníš ho do ded-lajnovýho alelůůůja. ;-)

S tímhlenctím laděníčkem člověku dost dobře pomůže, když si ke článku napíše taky metadata. Jakmile má dost vomezenej počet znaků na meta titulek a na meta popisek, musí škrtat, slučovat, přepisovat, zvažovat priority, hledat jiný formulace... Tahle znaková vomezení, to je voda na copywriterovu vynalézavost a kreativitu. Vyzkoušejte. Nejlíp se to dělá v nějakým Snippet preview nástroji, kerej rovnou vokazuje, jestli ste ještě furt ve znakovým limitu. Vodkaz na jedno takový udělátko najdete ve wifikundační rubrice.

Hele, ale mezi náma – dělejte si to s titulkama tak, jak to vyhovuje vám. Hlavně si za ty svý chytrý ušiska zapište, že fuckt nejde dycky vo to, aby byl titulek bombasticej, jak se vám vobčas pokoušej tvrdit někteří copywrighhhhteři. Kolikrát udělá lepšejší službu jasnej a přímočarej headline. Ale to už je zasejc jinačí písnička. A tu si zapějem jindá.
 

Výcucky ze čtiva

Vo prázdninách jsi toho moc vodbornýho nečet. Ale přelouskals třeba Pěnu dní. Na vejšce jsi vo ní slyšel samou chválu a Kafkáč (za vodkaz do Databáze knih tě bude lovískovat!) vobrat pěna dní používá snad na každý seanci Copypátečníků. Tož jsi byl zvědavej. A taky nepřipravenej na surrealistickej žánr.

Nakonec tenhlenc titul překvapivě dobře zafungoval jako mozkovo-interpretační cvičeníčko. A to se po všech těch detektivkách (po sériích vod Nesbíka a dalších severáků jsi dojel taky 22 dílů s americkým Harrym.), urbanovkách (Nejradši máš tuhlenctu.) a stančíkovinách (Tahle je fuckt dobrá!), cos hltal v posledku, celkem hodilo.

No, a moudra z vodbornejch mudroserů počkaj na příště...

Wifikundace

Snippet preview – Poslouží nejen na tvořeníčko dobrejch metadat, ale taky na legální špionáž (čti: inspiraci) u konkurence. Stačí najet třebas na tenhle link, nakopčit URL adresu, zmáčkout čudlík FETCH a voilà! Metadatovej náhled máte na svým x-palcovým podnose. Máte tip na lepšejší SERPoidní nástroj? Votestoval jsem jich už hafo, ale za praxí prověřený doporučení budu šťastnej jako blecháč.

Jak nečíst mejly – Nebo přesnějác: Jak nečíst nový mejly, když zrovna nechcu, ale zároveň potřebuju pracovat s těma starejma. Znáte to: Na zakázce pracujete pilnějác než včelka Mája na balení Vilíka, ale vtom vám bzukne v hlavě, že potřebujete juknout do nějakejch podkladů, kerý klioš poslal v mejlu. Vlítnete do inboxu a... A tam na vás číhá tolik sršáňů v podobě novejch mejlů, že by se z toho jeden posejřil. Kliknete na jeden, čtete, přemejšlíte, jak vodepsat... Zkrátka koncentrace na původní práci je v kelu.

Na tohle e-mailový peklo si už tři járy ordinuju skvělou wifikundaci od páně Mináře. To je děsně ftipnej týpek, vo čemž svědčí už jen jeho představování se, že je Minář s krátkým a měkkým. Ale hlavně je to hlava pomazaná a v tomhle krátkým videjku vám natvrdo vysvětlí, jak to zavonačit, abyste měli přístup ke starejm mejlům, ale neviděli ty nový. Nezapomeňte juknout taky do popisku pod videem – číhá tam na vás kouzelnej script.

V srpencis vytvořil


Audio bestofku kouzelnickýho blogu – Teda né, že bych to vytvořil přímo já, ale Audiolibrix nechal naspíkovat pár článečků z mýho copy blogísku. Do ouška si fčíl všichni můžete pustit pětiminutovou vochutnávku. Celej audioblog je taky sice zadac, ale první 3 měsíce se k němu dostanou jen členové Audilibrix klubísku. Pak bude volně k mání i pro ostatní kmány.

Že byste to nejradějc zhltli hned? Tož jo! Mám tu pro vás malý soutěžení vo čtvrtletní permici. Díky ní se dostanete hnedlenc nejen k mýmu audio kouzlení se slovy, ale taky vám vyčaruje 3 audioknížky ouplně grátis. Jak se k takový kouzelný permici nachomejtnout? Stačí mi písnout, kerej blogískovej post z mýho klobouku se vám líbí úplně nejvíc a proč. Nej origoš reakci s dovo plácnu na své socky a stvořiteli pošlu kouzelnej poukaz do Audiolibrix klubíku. Vaše re-akce budu ze špičky svý kouzelnický věže vyhlížet do 11. září, ju?

Copyhubky v diplomce – Už dřífff se vobjevovaly ve facebookovejch skupinách pro češtináře. Letos to dotáhly až do diplomky Alternativní metody ve výuce češtiny na SŠ. Třebas budou ňáký příchutě šmakovat i vám.

 

Malá domů

Další běh online kurzu vo cenotvorbě pro copywritery jsem vypsal zrovinka dneska. Jakožto věrné čtenářstvo račte použít kód MILEJZLATEJ, kerej do 22. září vykouzlí 22% slevičku. Levnější už to nikdá nebude. Čestný copywriterský.

Mastermind pro kopíky začne už za pár (tý)dnů. Zatím to vypadá na prima partičku zkušenejch copywrajterek. Kdybyste se chtěli v copy a podnikání posunout vo parník dál aji vy, máme ještě 2 místečka volný.

 

Tož milej zlatej, byl bys happy jak dva grepy, kdyby ti tohle psaní taky chodilo? Stačí se upsat tutaj. 👇

 

Až copy věž zase něco vyzvoní, dejte mi vědět na
Co dalšího vyzvonila copy věž?