CENOTVORBA
PRO COPYWRITERY
(nejen) NA VOLNÉ NOZE

4týdenní online kurz

3.–31. ledna 2022

Jste copywriter a...

Živíte se jako freelancer?

Plánujete vykročit na volnou nohu?

Hledáte svou cenu?

Tápete v naceňování složitějších zakázek?

Chtěli byste pracovat méně času za více peněz?

Cítíte se nedocenění?

Chcete se v cenotvorbě posunout zase o kus dál?

Pokud jste aspoň jednou odpověděli ANO,
pomůže vám dlouhodobý online kurz
Cenotvorba pro copywritery (nejen) na volné noze.

Cenotvorba pro copywritery na volné noze

V kurzu se dozvíte

Jak to bude probíhat

Kurz poběží v uzavřené skupině na Facebooku

V ní můžete diskutovat s dalšími účastníky a pokládat mi doplňující dotazy k tématu cenotvorba pro copywritery. Na všechny otázky vám rád odpovím v živých vysíláních.

Průběžně budu zveřejňovat videa s komentovanou prezentací

Postupně vám budu dávkovat video prezentace, v nichž budu vysvětlovat vše o cenotvorbě copywriterů. Uvidíme se každý pracovní den. Buď hned ráno u nové video lekce, nebo po obědě, kdy budu odpovídat na vaše dotazy. K většině témat vám navíc v průběhu dne doporučím ještě další zdroje informací.

Studovat budete vlastním tempem a jen v době, kdy na to máte čas a chuť

Poctivé prostudování hlavních lekcí vám nezabere víc než 25 minut denně. Videa si můžete pouštět průběžně nebo si na ně třeba vyčlenit jeden celistvý blok týdně. Kvůli kurzu si nemusíte přehazovat schůzky, domlouvat hlídání dětí nebo rušit rande – studujete tehdy, kdy se to hodí vám.

Své pokroky můžete probírat také s dalšími účastníky kurzu

Uzavřená skupina stejně zaměřených lidí poskytne bezpečné prostředí pro přínosné diskuze. Můžete se podělit o své zkušenosti s cenotvorbou, požádat kolegy o zpětnou vazbu na své plány nebo se pochlubit s průběžnými pokroky.

Po každé páté lekci zodpovím vaše dotazy v živém vysílání

Během studia vám v hlavě nejspíš vyvstane hodně otázek. Můžete je průběžně pokládat přímo v FB skupině. Po každé páté lekci zodpovím vaše dotazy v živém vysílání. Během něj se samozřejmě můžete rovněž ptát. Záznam vysílání bude k dispozici ve skupině.

K videím i diskuzím se můžete vracet ještě další 2 měsíce

Kurz aktivně poběží 4 týdny – od 3. 1. 2022 do 31. 1 2022. V této době vám budu plně k dispozici ve facebookové skupině. Všechny materiály budete mít přístupné ještě další dva měsíce. Až do 31. 3. 2022 tedy můžete studovat a diskutovat s dalšími účastníky.

30minutová individuální online konzultace s lektorem

Chtěli byste poradit s konkrétním cenotvorbovým problémem, ale nechcete ho řešit před ostatními účastníky kurzu? Ocenili byste zpětnou vazbu na váš ceník či konkrétní cenovou nabídku? Chcete na základě kurzu změnit svoji cenotvorbu a rádi byste své postupy konzultovali přímo se mnou? Až do 31. 3. 2022 můžete využít bezplatnou individuální online konzultaci přímo s Romanem Věžníkem.

Kurzem vás provede Roman Věžník

Jsem copywriter na volné noze. Textovou osvětu šířím zdarma na blogu i v projektech Přepišme.toCopyhubky. Píšu svérázný newsletter o copywritingu. Natáčím Kouzla pro copywritery. Založil jsem Copypátečníky – uzavřenou skupinku pokročilých copywriterů. Můžete mě znát z konference CopyCamp nebo z pořadu Copýtko, v němž jsem mimo jiné mluvil také o cenotvorbě v copywritingu. Svůj přístup k cenotvorbě jsem prezentoval rovněž na think-tanku komunity Na volné noze.

Co na kurz říkají absolventi

Kurz mi odpověděl na řadu otázek, které jsem ohledně cenotvorby měla. Teď už konečně vím, jak připravit adekvátní cenovou nabídku, na které neprodělám, a ještě u toho budu působit maximálně profesionálně.:-) Dostala jsem spoustu skvělých zákulisních informací, které jsem od kurzu ani nečekala. Ale rozhodně se mi moc hodí! Jako skvělý vedlejší účinek vidím nárůst copywriterského sebevědomí. Konečně mi totiž někdo řekl, že je normální nenapsat článek na 2 NS za hodinu a půl a podobné nesmysly, které mi tvrdili (nejen) v marketingové agentuře (wtf?)! Často jsem si myslela, že jsem zkrátka pomalá a „nevypsaná“. O textování webu a potřebném času na úvodní analýzu raději ani nemluvím. Teď už zkrátka vím!
Veronika Maleňáková
Veronika Maleňáková
copywriterka na volné noze
Kurz mě silně inspiroval a postrčil k práci na ceníku mých vlastních služeb. Potvrdil mi, že se nemusím rozpakovat naceňovat různé úkony různými způsoby a filtrovat a odmítat poptávající cenou. Dostal jsem silné argumenty, proč se nepodbízet cenou těm, kteří nejsou ochotni za kvalitu, bezchybnost a přesah zaplatit. Navíc mi ukázal možnosti variantních cenových nabídek a jejich realizaci v praxi. To pro mě byla super inspirace k tomu, abych svůj vlastní polovičatý nástřel nabídkových variant dokázal dotáhnout do efektivnější podoby.
Roman je výborný lektor – lidský, opravdový, příjemný. V kurzu odhalil cenné trumfy, dozvěděla jsem se plno nového, uvědomila jsem si, co dělám špatně a co můžu snadno zlepšit. Dostala jsem odpovědi na otázky, které mi v hlavě běžely už dlouho. Už v průběhu kurzu jsem začala se změnami v cenách i cenových nabídkách a mám první příjemné výsledky. Kurz pro mě byl investicí, která se mi vrátila ještě před poslední lekcí. Věřím, že kurz posune zkušené kopíky a nováčkům pomůže vyhnout se chybám v naceňováním. Lituji jen jediné věci – že Roman s kurzem nepřišel už dřív. 🙂
Romane, velké díky, že jsi takový kurz připravil. Přestože jsem se moc aktivně nezapojovala, tak jsem pečlivě zhlédla všechna videa a poctivě si psala poznámky (mám desítky popsaných papírů), které mi velmi pomohly ujasnit si, jak si vlastní práci ohodnotit a svou cenu komunikovat směrem ke svým zákazníkům. Jsem v začátcích, takže pro mě všechno bylo WOW a velmi cenné byly i dotazy a komentáře od ostatních účastníků kurzu.
Kurz mi přinesl ucelený a velmi dobře strukturovaný vhled do problematiky cenotvorby v oboru copywritingu. I když je copy jen jednou z oblastí, kterým se věnuji, dala mi videa spoustu inspirace, kterou uplatním i v dalších oblastech své práce. Měla optimální délku, informace byly zpracovány velmi přehledně, jednotlivá témata na sebe volně navazovala, ale zároveň se dala sledovat v různém pořadí – podle toho, jak mě které zajímalo. (Rozhodně ale doporučuji zhlédnout všechna – fakt to stojí za to!) 😉 Oceňuji i rozdělení výukových materiálů na „videa“ a „další doplňkové materiály a tipy“, kde jsou přehledně uvedené odkazy na další zdroje. Líbilo se mi i to, jak se dala jednotlivá témata označovat fajfkou „Hotovo“, a na první pohled jsem tak měla jasno, co už jsem viděla a co mi ještě zbývá prozkoumat. PS: Speciálně bych chtěla vyzdvihnout Romanův přednes. Jeho dikce i barva hlasu jsou velmi příjemné a celé zpracování je skutečně profesionální, ale přitom nepostrádá vtip. Velký palec nahoru 😉
Věra Kubátová
Věra Kubátová
PR konzultant a copywriter na volné noze
Kurz byl vážně super. Líbila se mi jeho struktura a prokládání živých vysílání. Reakce na dotazy byly jasné, žádné plané rady. Hodně silná část jsou variantní nabídky a obecně prodej času po nějakých větších celcích. To samé přípravná fáze, započítání rezervy nebo náročnosti projektu i to, jak třeba přistoupit k tomu, když copywriter dělá něco nad rámec své odbornosti (v tomto případě např. wireframe). Je jasné, že dost rad je specifických a uplatní je hlavně copywriteři, ale myslím, že kurz pomůže i dalším profesionálům na volné noze. Důležitý je totiž podle mě celkový přístup k tomu, jak o naceňování vůbec přemýšlet. A v tomto jsou tvé postupy velmi inspirativní.

Ukázka video lekce

Přehled lekcí

L1 – Minimální hodinová sazba (18:29 min.) 
Pro někoho možná opáčko, pro jiného úplně nový pojem. Hned na startu našeho kurzu si srovnáme mířidla a vypočteme si minimální hodinovou sazbu. Pomůže nám pak se stanovením skutečné hodinovky a ta pak zase se spoustou dalších metod cenotvorby. MHS je taky mocná psychologická zbraň, která nám dodá kuráž říkat si o adekvátní peníze a přispívá k podnikatelské pohodě.
 
L2 – Cena za hodinu práce (20:00 min.)  UKÁZKA

Minimální hodinová sazba je pouhý nástroj, nikoliv cíl. Kolik k ní přihodit a na co myslet při stanovování skutečné hodinovky? K čemu dalšímu hodinová sazba slouží? Je dobré mít jednotnou hodinovku nebo se vyplatí mít několik sazeb?

 
L3 – Cena za normostranu (19:47 min.)
Naceňování podle normostran nemá v copywritingu příliš dobrou pověst. Co za tím stojí? A je fakt nesmysl účtovat copy po normostranách? Malá nápověda z reakci absolvent kurzu: „Nikdy jsem si nemyslel, že mě někdy někdo tak nadchne pro naceňování pomocí normostran.“
 
L4 – Balíčky služeb (25:02 min.)
Jak zabalit copy služby do lákavých balíčků, aby se líbily klientům a vám přinášely více jistoty, spokojenosti i peněz? Posvítíme si na balíčky článků, manday, kombo balíčky, kreativní balíčky, předplatné zvýhodněných hodinovek či normostran nebo specifikum známé pod pojmem služba jako produkt.
 
L5 – Paušální odměny (14:52 min.)
Paušál je jednou z nejvýhodnějších metod cenotvorby. Jaké má přednosti a jak se liší od cenových balíčků? Kromě odpovědí na tyto otázky vám také poradím, jak si paušál nastavit, abyste na něm nebyli tratní, a přidám pár tipů na to, jak můžete inkasovat paušál za členství v různých copywriterských službách.
 
L6 – Projektové naceňování (21:12 min.)

Tato lekce bude hodně praktická. Nechám vás nahlédnout do interaktivní tabulky, která mi pomáhá s výpočtem ceny za projekt, a ukážu taky to, jak vypadá moje cenová nabídka.

 
L7 – Variantní cenové nabídky (23:01 min.)

I v copywritingu existují klienti, kteří si rádi připlatí za prémiové služby. Pokud ale naceňujete svou práci jen pomocí hodinovky, těžko jim nějaký ten copy luxus nabídnete. S variantními cenovými nabídkami to naopak možné je. Tato metoda cenotvorby vám navíc pomůže proměnit více poptávajících v zákazníky a podstatně vám zvedne zisky. Účastníci kurzu říkají, že už první spolupráce uzavřená na základě variantní nabídky jim vrátila investici do tohoto kurzu.

 
L8 – Cena za slogany a názvy (13:58 min.)

Sloganotvorba a naming se dost podobají umění. A to i z hlediska cenotvorby. Takovému malíři taky neplatíte jen přímé náklady za plátno, použité barvy a opotřebení štětce. Tak kolik si tedy říkat za slogany a názvy? Co všechno zahrnuje výsledná cena? A jak ji „prodat“ klientům?

 
L9 – Další formy odměn (15:07 min.)

Má cenu pouštět se do práce za příslib či za referenci? Vyplatí se účast ve výběrových řízeních? Jak je to s bartery? A co tzv. success fee a satisfaction fee v copywritingu? Je kontraktorství výhodou, nebo skrytou hrozbou?

 
L10 – Cena konzultací (16:31 min.)

Proč by měla být hodinová sazba za konzultace vyšší než hodinovka za běžnou práci? Co vše se strhává ze zaplaceného času? A na co nezapomenout při nastavování podmínek?

 
L11 – Jak zefektivnit poptávací tanečky (14:07 min.)

Vytvořit individuální cenovou nabídku, to stojí čas a energii. Výsledek je přitom nejistý. Abychom se vůbec dostali k placené práci, je dobré si uvědomit, že není potřeba posílat nabídky každému, kdo nás poptá. V této lekci vám představím sérii filtrů, které mi pomáhají oddělit poptávkové zrno od plev.

 
L12 – Zálohy, upomínky a pohledávky (12:13 min.)

Co dělat proto, aby byl seznam vašich dlužníků prázdný? Jaké páky nasadit do akce, když vám přeci jen někdo nezaplatí? A vyplatí se vůbec vymáhat pohledávky?

 
L13 – Slevy (11:50 min.)

Copywriterský pohled na slevovou politiku. Proč a jak ne/dávat slevy? Jak mít vysokou BATNU? A co je to chtěné chování klientů?

 
L14 – Zdražování a zlevňování (12:45 min.)

Jak poznám, že je nejvyšší čas zdražit? O kolik ne/zdražovat? Jak si zdražení obhájit sám před sebou? Jak zdražení oznámit klientům? A je zlevňování projevem neúspěchu? 

 
L15 – Další cenotvorbové tipy (11:59 min.)

Nakonec vytáhnu z klobouku další cenotvorbové zkušenosti a tipy, které tematicky nezapadly do žádné z předchozích lekcí. Posvítíme si na (ne)výhody veřejného ceníku. Probereme naceňování podle bonity i mýtus bonitního klienta. Ukážeme si v praxi princip cenové kotvy v copywritingu a zamyslíme se nad  (pseudo)výběrovými řízeními.

Součástí každé lekce jsou navíc i pečlivě vybrané odkazy na další studijní materiály.

Recenze Vladimíra Vaněčka: 

Nejlepší kurz cenotvorby pro copywritery? Už existuje!

Nečekejte monotónní, suchopárnou přednášku. Videokurz se sice opírá o prezentační slidy, ale autora máte pořád na očích. Informace předává s humorem, v lehce stravitelné formě a v příjemném tempu. Kdo zažil jeho přednášku na Copycampu, ví, že prezentovat umí na jedničku.

Tipy a rady opírá o osobní zkušenosti z doby, kdy cizeloval vlastní ceník a způsob naceňování svých copywriterských služeb.

Dozvíte se, jestli někdy zdražuje nebo zlevňuje, případně proč a jak. Nechybějí ani historky o různých zádrhelech a šlamastikách, které celou problematiku zlidšťují.

Cena 4týdenního online kurzu

do 30. listopadu zvýhodněná cena

5 500 Kč včetně DPH

potom

6 900 Kč včetně DPH

Co je v ceně

Objednávka

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Co vás ještě zajímá

Kurzem prošli jak copywriteři, kteří čerstvě vykročili na volnou nohu, tak i ti, kteří se jako freelanceři živí více než 5 let. Kurz je koncipován jako kompletní průvodce cenotvorbou v copywritingu. Pokud patříte mezi nováčky, je jasné, že hned nevyužijete například nastavování cen pro konzultace. Ale až za pár let dospějete v konzultanta, i tohle info oceníte. Ostřílení bardi (rekord drží účastník s 20letou praxí v copy) si chválí hlavně pokročilejší metody cenotvorby (třeba variantní cenové nabídky), ale AHA momenty zažívali i v úvodních lekcích.

Kurz aktivně poběží od 3. do 31. ledna. Videa pak budete mít k dispozici ještě další 2 měsíce, tedy do 31. března 2022.

Kurz je sice tvořen z pohledu freelance copywritera, ale na své si v něm přijdou i zástupci agentur (a nemusí to být vyloženě copywriteři). Pročetli jste si obsah kurzu, ale pořád si nejste jistí, jestli pro vás moje zkušenosti, rady a triky budou přínosné? Ozvěte se mi. Rád to s vámi proberu.

31. prosince 2021. Další termín kurzu vypíšu až na podzim 2022.

Když si vytvoříte objednávku, vygenerují se vám podklady pro platbu pomocí bankovního převodu. Najdete v nich i QR kód, díky němuž je platba extrémně jednoduchá a rychlá.

Součástí kurzu je i 30minutová individuální online konzultace přímo s lektorem. Pokud by vám půlhodina nestačila, můžeme se samozřejmě domluvit na další (již placené) konzultaci.

Všechna práva vyzvoněna. | Copywriter Roman Věžník