V online Učebně můžete diskutovat s dalšími účastníky a pokládat mi doplňující dotazy k tématu cenotvorba pro copywritery. Na všechny otázky vám rád odpovím v živých vysíláních.
Postupně vám budu dávkovat video prezentace, v nichž budu vysvětlovat vše o cenotvorbě copywriterů. Uvidíme se každý pracovní den. Buď hned ráno u nové video lekce, nebo při živých vysíláních, během nichž budu odpovídat na vaše dotazy. Ke všem tématům vám navíc v průběhu dne doporučím ještě další zdroje informací.
Poctivé prostudování hlavních lekcí vám nezabere víc než 30 minut denně. Videa si můžete pouštět průběžně nebo si na ně třeba vyčlenit jeden celistvý blok týdně. Kvůli kurzu si nemusíte přehazovat schůzky, domlouvat hlídání dětí nebo rušit rande – studujete tehdy, kdy se to hodí vám.
Uzavřená skupina stejně zaměřených lidí poskytne bezpečné prostředí pro přínosné diskuze. Můžete se podělit o své zkušenosti s cenotvorbou, požádat kolegy o zpětnou vazbu nebo se pochlubit s průběžnými pokroky.
Během studia vám v hlavě nejspíš vyvstane hodně otázek. Můžete je průběžně pokládat přímo v Učebně. Po sedmé a patnácté lekci zodpovím vaše dotazy v živém vysílání. Během něj se samozřejmě můžete rovněž ptát. Záznam vysílání bude k dispozici v Učebně.
Kurz aktivně poběží 4 týdny – od 1. 2. 2023 do 29. 2 2024. V této době vám budu plně k dispozici v online Učebně. Všechny materiály budete mít přístupné ještě další dva měsíce. Až do 30. 4. 2024 tedy můžete studovat a diskutovat s dalšími účastníky.
Jsem copywriter na volné noze. Textovou osvětu šířím zdarma na blogu i v projektech Přepišme.to a Copyhubky. Píšu svérázný newsletter o copywritingu. Natáčím Kouzla pro copywritery. Založil jsem Copypátečníky – uzavřenou skupinku pokročilých copywriterů.
Můžete mě znát z konference CopyCamp nebo z pořadu Copýtko, v němž jsem mimo jiné mluvil také o cenotvorbě v copywritingu. Svůj přístup k cenotvorbě jsem prezentoval rovněž na think-tancích komunity Na volné noze.
Minimální hodinová sazba je pouhý nástroj, nikoliv cíl. Kolik k ní přihodit a na co myslet při stanovování skutečné hodinovky? K čemu dalšímu hodinová sazba slouží? Je dobré mít jednotnou hodinovku nebo se vyplatí mít několik sazeb?
Tato lekce bude hodně praktická. Nechám vás nahlédnout do interaktivní tabulky, která mi pomáhá s výpočtem ceny za projekt, a ukážu taky to, jak vypadá moje cenová nabídka.
I v copywritingu existují klienti, kteří si rádi připlatí za prémiové služby. Pokud ale naceňujete svou práci jen pomocí hodinovky, těžko jim nějaký ten copy luxus nabídnete. S variantními cenovými nabídkami to naopak možné je. Tato metoda cenotvorby vám navíc pomůže proměnit více poptávajících v zákazníky a podstatně vám zvedne zisky. Účastníci kurzu říkají, že už první spolupráce uzavřená na základě variantní nabídky jim vrátila investici do tohoto kurzu.
Sloganotvorba a naming se dost podobají umění. A to i z hlediska cenotvorby. Takovému malíři taky neplatíte jen přímé náklady za plátno, použité barvy a opotřebení štětce. Tak kolik si tedy říkat za slogany a názvy? Co všechno zahrnuje výsledná cena? A jak ji „prodat“ klientům?
Má cenu pouštět se do práce za příslib či za referenci? Vyplatí se účast ve výběrových řízeních? Jak je to s bartery? A co tzv. success fee a satisfaction fee v copywritingu? Je kontraktorství výhodou, nebo skrytou hrozbou?
Proč by měla být hodinová sazba za konzultace vyšší než hodinovka za běžnou práci? Co vše se strhává ze zaplaceného času? A na co nezapomenout při nastavování podmínek?
Vytvořit individuální cenovou nabídku, to stojí čas a energii. Výsledek je přitom nejistý. Abychom se vůbec dostali k placené práci, je dobré si uvědomit, že není potřeba posílat nabídky každému, kdo nás poptá. V této lekci vám představím sérii filtrů, které mi pomáhají oddělit poptávkové zrno od plev.
Co dělat proto, aby byl seznam vašich dlužníků prázdný? Jaké páky nasadit do akce, když vám přeci jen někdo nezaplatí? A vyplatí se vůbec vymáhat pohledávky?
Copywriterský pohled na slevovou politiku. Proč a jak ne/dávat slevy? Jak mít vysokou BATNU? A co je to chtěné chování klientů?
Jak poznám, že je nejvyšší čas zdražit? O kolik ne/zdražovat? Jak si zdražení obhájit sám před sebou? Jak zdražení oznámit klientům? A je zlevňování projevem neúspěchu?
Nakonec vytáhnu z klobouku další cenotvorbové zkušenosti a tipy, které tematicky nezapadly do žádné z předchozích lekcí. Posvítíme si na (ne)výhody veřejného ceníku. Probereme naceňování podle bonity i mýtus bonitního klienta. Ukážeme si v praxi princip cenové kotvy v copywritingu a zamyslíme se nad (pseudo)výběrovými řízeními.
Recenze Vladimíra Vaněčka:
Nejlepší kurz cenotvorby pro copywritery? Už existuje!
Nečekejte monotónní, suchopárnou přednášku. Videokurz se sice opírá o prezentační slidy, ale autora máte pořád na očích. Informace předává s humorem, v lehce stravitelné formě a v příjemném tempu. Kdo zažil jeho přednášku na Copycampu, ví, že prezentovat umí na jedničku.
Tipy a rady opírá o osobní zkušenosti z doby, kdy cizeloval vlastní ceník a způsob naceňování svých copywriterských služeb.
Dozvíte se, jestli někdy zdražuje nebo zlevňuje, případně proč a jak. Nechybějí ani historky o různých zádrhelech a šlamastikách, které celou problematiku zlidšťují.
Do 30. 6. 2023 zvýhodněný předprodej za cenu roku 2023!
6 900 Kč
Kurzem prošli jak copywriteři, kteří čerstvě vykročili na volnou nohu, tak i ti, kteří se jako freelanceři živí více než 5 let. Kurz je koncipován jako kompletní průvodce cenotvorbou v copywritingu. Pokud patříte mezi nováčky, je jasné, že hned nevyužijete například nastavování cen pro konzultace. Ale až za pár let dospějete v konzultanta, i tohle info oceníte. Ostřílení bardi (rekord drží účastník s 20letou praxí v copy) si chválí hlavně pokročilejší metody cenotvorby (třeba variantní cenové nabídky), ale AHA momenty zažívali i v úvodních lekcích.
Kurz aktivně poběží od 1. do 29. února. Videa pak budete mít k dispozici ještě další 2 měsíce, tedy do 30. dubna.
Každý živák záměrně plánuju na jinou denní dobu (dopoledne, odpoledne, večer), abych zvýšil šanci, že se každému účastníkovi aspoň jednou trefím do chuti. 😇
Konkrétní časy všech živých vysílání (tedy i těch s hosty) se dozvíte v Učebně ještě před začátkem kurzu.
Všechny živáky si budete moci pustit ze záznamu.
Na všechna živá vysílání můžete pokládat otázky i dopředu písemně.
Kurz je sice tvořen z pohledu freelance copywritera, ale na své si v něm přijdou i zástupci agentur (a nemusí to být vyloženě copywriteři). Pročetli jste si obsah kurzu, ale pořád si nejste jistí, jestli pro vás moje zkušenosti, rady a triky budou přínosné? Ozvěte se mi. Rád to s vámi proberu.
Jasně! Kurz je šit přímo pro copywritery, a tak je logické, že právě ti si z něj odnesou nejvíce. Řada přístupů, metod a postřehů ale platí i v dalších profesích. Kurz už v minulosti absolvovali například virtuální asistentka, elektro inženýr, infopodnikatelka, mentorka monitorek, zakladatelka homeopatické asociace, správkyně FB reklam, účetní nebo PíáRistka. Každý z nich si v kurzu objevil to své.
Zvýhodněný předprodej končí 30. 6. 2023. Do kurzu se ale můžete přihlásit až do 31. 1. 2024. Další termín kurzu plánuju na zimu 2025.
Platit můžete buď kartou přes bezpečnou bránu GoPay, nebo pomocí bankovního převodu (usnadní vám to QR kód).
Určitě. Cenotvorbu s kolegy copywritery řeším také při konzultacích, mentoringu nebo mastermindu.