Milej zlatej č. 6: Vo síle příběhů
30. 6. 2021
Siri to zhltne za 7 minut. A vy?

Milej zlatej #6: Chcete mít hoviša mezi zubama? aneb Vo síle příběhů

„Když si ty zuby nevyčistíš, tak se ti na nich usadijou bakterie. A to jsou co? No, přece živý organizmy. A každej živej organizmus udělá dřífff či pozdějác co? Vysere se. Takže když si ty klofáky nevyčistíš, budeš na nich mít co? Hovna!“

Nějak takhlenc vysvětlovala dentální hygienistka mejm dětem, proč si mají čistit chrup. Zabralo to. Na mě. Jako takhle. Zubiska jsem si čistil aji předtím, i když to kvůlivá vylemtanejm hektolitrům kávy a čaje není moc poznat. Ale co jsem fuckt nesnášel, to bylo šůrování mezizubních skulinek.

Ty malinkatý kartáčky se furt nějak kroutily, krabatily a lámaly, takže vrazit je každej den do všech těch děr, to byl fuckt vočistec. Navíc se ty kartoše na můj vkus dost rychle vobrousily. Zkrátka jsem to viděl jako zbytečný plýtvání matrošem a mejma nervama. Tak jsem na to mezizubkování celkem házel bobek.

Teda jen do vokamžiku, kdy jsem si vyslechl poučný biologický příběh zubko hyenistky. Těch jsem za svůj báječnej život už pár vystřídal. Ale až takhle žabka, kerá nejde pro peprný slovíčko daleko, mě k čištění mezin namotivovala natolik, že to dělám poctivě. Nesnáším to furt. Nadávám při tom furt. Ale dělám to. Hoviša mezi zubama totiž fuckt mít nechcu.

Tož tenhle zážitek si budu při psaní marketingovejch textů připomínat jako ňákou mantru. Dobrý příběhy totiž přimějou lidi k akci. A přesně vo to v copywritingu jde.

 

Wifikundace

Blábot – Lorem ipsum dolor sit amet. Děsný bláboly, žáno? Jde vo začátek pseudolatinskýho textíku, kerej se používá třebas při tvorbě wireframů. Mezi kopíky jsou vokolo toho různý třenice a pranice. Jako chápeš člobrdíky, kteří říkaj, že každej výplňkovej text je špatnej. Ale už ti bylo čtyrycet, tož nejseš tak radikální, pročež vidíš i výhody toho, když kopík píše web podle drátěnejch modelů, ve kterejch trůní výplňkový textíky. No, ale když už psát nějaký ukázkový texty, tak je určo lepšejší to dělat i z hezkejma českejma znakama, ať hned čovek vidí, jakej feeeel bude ten webís mít i s háčkama, čárkama a kroužkama. A právě tohlencto ti umožní český lorem ipsum. Takže místo latinskejch blábolů pojď radši třeba do čapkovskýho Blábotu.

 

V červnus vytvořil

Historku vo tom, jak prodavači vobčas chcou narvat na tank galusky – Teda tu story jsi vytvořil už pro loňskej CopyCamp. Ale záznam z týhle největší kopíkovský konference v Čecháčkově se vobjevil až fčíl v létě.

Provizorní sajtu copy mastermindu – V září spouštíš novou službičku pro kolegáčky. Web ještě není zdaleka hotovson. Ale říkal sis, že svejm milejm zlatejm čtenářům ho můžeš vokázat v plný nedokonalosti. Tvý příznivci totiž nejsou rypadla, který budou radostně uchcávat nad každou chybou, kterou na webu vobjevěj, ale místo toho voceněj tohle podpultový info. Třebas se po všech virtuálních židličkách copy kruhu zapráší, dřífff než webís dokončíš a spustíš veřejně.

Krátkou povídačku pro portál Na volné noze – Do kompilačního mega článku Rok poté jsi taky nafrkal jednu normostránečku bilancování roku s coviďákem. Long story short: Chvilu to vypadalo na <|>, ale pak ses z toho vylízal. A z týhle polízanice vznikl mimo jiný aji Milej zlatej, Copypátečníci nebo vonlajn kurz vo cenotvorbě pro kopíky.
 


Pod čárkou

Spešl ofr. No, a když je to léto, mám tu pro vás ještě jednu podpultovku. Dneska ofiko skončil 30denní online kurz Cenotvorba pro copywritery na volný noze. Další cyklus rozjedu nejspíš až v listopadu. Ale kdybyste chtěli už teď študýrovat víc než 4 hoďky videí hezky rozsekaný do 15 lekcí, písněte mi. Dám vám třiatřicetiprocentní slevičku z podzimní ceny.

Dík jak býk. To je pro mě slovní vobjev měsíce. Vděčím za něj svýmu novýmu šikulkatýmu ilustrátorovi. Poprvý bych touhle kouzelnou formulkou rád veřejně poděkoval prvnímu podporovateli mý tvorby, kterej mě pozval na 5 onlajn čajíků. Fuckt dík jak býk!

Tož milej zlatej, byl bys happy jak dva grepy, kdyby ti tohle psaní taky chodilo? Stačí se upsat tutaj. 👇

 

Až copy věž zase něco vyzvoní, dejte mi vědět na
Co dalšího vyzvonila copy věž?