copywriting

Co bych chtěl vědět, kdybych znovu začínal jako copywriter na volné noze. I. díl – Proč (ne)spolupracovat s agenturou

2018-10-31 | Siri to přelouská za 22 minut. A vy?
Článek jumb

Jako kluk jsem žil kovbojkami, hltal foglarovky a hrál si na zálesáka. Tohle období mi do dalšího života dalo hodně. Proč o tom ale píšu na blogu o copywritingu? Právě z těchto krásných chvil svého dětství si pamatuju citát E. T. Setona: Protože jsem poznal trýzeň žíznivé touhy, chtěl bych vykopat studnu, z níž by mohli pít i jiní. Tenhle blog má být tak trochu onou studnou. A teď bych ji chtěl ještě o něco prohloubit a naplnit dalšími kapkami zkušeností. Třeba aspoň někomu z vás pomůžou zavčas hodit zpátečku, když se na dráze vašeho podnikání objeví nebezpečí. Nebo vás naopak zbaví zbytečných strachů a budete moci zařadit vyšší rychlost a pořádně to rozjet. Dnes vyzvoním, proč by copywriter na volné noze (ne)měl spolupracovat s agenturou.

Vyzvonit celé

Kterak pozorné pročítání podkladů porazilo kreativitu

2018-05-30 | Siri to přelouská za 5 minut. A vy?
Článek jumb

V portfoliu mi září pár sloganů, u kterých si připadám tak trochu jako princezna Koloběžka – stvořil jsem je, a zároveň jsem je tak úplně nevymyslel. Dostal jsem za ně zaplaceno, a přitom si nepřipadám jako vykradač, plagiátor nebo dokonce bachyně s důkladně vyprázdněným močovým měchýřem. Za všemi těmi ne-výtvory totiž stojí poctivá dřina. Jen holt trochu jiná než čistě kreativní. Slyšte příběh o tom, proč se vyplatí poctivě pročítat tuny často nudných podkladů a mít uši nastražené, kdykoliv klient utrousí i zdánlivě bezvýznamnou větičku.

Vyzvonit celé

Svéráz copyblogerského rybolovu aneb 10 českých blogů o copywritingu, na kterých to vloni žilo

2018-02-25 | Siri to přelouská za 12 minut. A vy?
Článek jumb

Když člověk začíná s copywritingem, může i z malého českého rybníčku každý den tahat kapitální úlovky v podobě inspirativních článků. Jenže nejpozději za rok je vyloveno. Většina zlatých ryb českého copy totiž trousí svá moudra (už) jen pomálu. Co dělat, když nehodláte chutné, ale již letité články přežvýkávat zas a znovu? Vypravte se na rybolov do zahraničí. Anebo se můžete mrknout do méně známých českých vod, jestli se tam nerodí nové copywriterské štiky. Ale chce to čas a trpělivost, protože dost podměrečných úlovků musíte nechat plavat. Vím, o čem mluvím. Zkusil jsem to. Od šváry jsem si půjčil rybářský vercajk a nahodil udičku do českého onlinu. Co mi nakonec uvízlo v podběráku?

Vyzvonit celé
124Další