Nebuďte jako Prachyfuč – vylaďte svou cenotvorbu
30. 11. 2022
Siri to zhltne za 10 minut. A vy?

Milej zlatej #23: Nebuďte jako Prachyfuč

Musí se vo hárd-kór tématu typu cenotvorba psát jen tak, jako by čověk měl pravítko v zádeli? Nebo byste si radši přečetli knížku, která vodlehčeně rozebere cenotvorbový přešlapy nešťastníka Prachyfuče? Jaký je moje voblíbený číslo a co může přinýst vám? Vodpovědi na tyhle votázky vám usnadní lisťopáďový číslo Milýho zlatýho. Dál v něm představím třeba zabijáka autorský slepoty nebo dva užitečný bonzáčky.

Nebuďte jako Prachyfuč

Prachyfuč píše marketingové texty pro firmu Ještě tohle, s. r. o. Každý měsíc má vytvořit 10 postů na socky, 1 článek na blog a 1 newsletter. Prachyfuč pomocí osvědčené metody cucání z prstu zjistil, že mu to dohromady zabere 10 hodin. No, a protože jeho aktuální hodinovka je rovný litr, řekl si o měsíční paušál 10 litrů. „Aspoň se nebudu muset drbat s ňákými výkazy práce a dohadovat se vo každou minutu,“ raduje se.

Firma je s jeho prací spokojená, a tak přibližně jednou za 14 dní Prachyfuče poplácá po rameni a napíše, že by v rámci paušálu mohl udělat ještě tohle. Prachyfuč je polichocen, a tak si řekne, že ho nějaká troška práce navíc nezabije. Beztak mu nezabere ani čtvrthodinku.

Prachyfuč si neměří svůj pracovní čas (Je přece placen paušálem! Tak k čemu?). Proto nemá ani šajnu o tom, že nejde o čtvrthodinky, ale spíš o hodiny. A už vůbec netuší, že dohodnutý objem práce mu trvá o 2 až 3 hoďky dýl, než mu řekl cucaný prst. Suma sumárum: Prachy jsou fuč! Každý měsíc minimálně 4 litry.

Domněnkologie jako sladký začátek hořkého konce

Jste machři na psaní, ale nějaká cenotvorba vás vyloženě obtěžuje, a tak ji šolicháte intuitivně? Nechejte se zaměstnat. Váš chlebodárce nastaví (nejen) cenu za vás. Vy se budete vesele věnovat psaní a na nějaké trackování můžete dělat dlouhý nos.

Že byste přece jen radši hopsali na volné noze? Dobrá. Tak si představte, že provozujete třeba řeznictví. Všechny váhy jste dali dětem na hraní a flákoty masa prodáváte jen tak od oka. Tenhle bůček za stopáďo, tahle krkovička za kilčo. Absurdní? Souhlas! Přesně to ale dělá volnonožec, který si cucá ceny z prstu.

Cucání nejdřív chutná sladce. Ale až dojde na lámání bankovního konta, zhořkne v ústech. Chcete se této pachuti vyhnout? Vyšoupněte ze svého podnikání domněnkologii a místo ní si pořiďte přesné váhy. Ve freelancingu mají často podobu trackovací aplikace. A protože slovo trackování v tomhle AHAbooku zazní častěji než amen v kostele, mrkneme se mu na zoubek hnedka na začátku.

---

Přelouskali jste ukázku z AHAbooku s pracovním názviskem Cenotvorbová prozření copywriterů na volné noze. A já jsem zvědavější než Keliška: Brali byste knížečku, která vo prájsingu vypráví tímhlenctím stylem, anebo je to téma, který fuckt musí bejt napsaný s pravítkem v zádeli? Vopravdu mě to zajímá! Tož žhavte 🙏 mejlovej drát.

Jak může moje voblíbený číslo helfnout aji vám?

Než knížečku dodatluju, cenotvorbu si můžete vyladit jináč. V ounoru votevřu už třetí běh 4týdenního online kurzu Cenotvorba (nejen) pro copywritery na volný haksně. A vám, milí zlatí, prozradím kouzlo, který vyčaruje 12% slevu. Stačí do vobjednávkovýho formu naťukat formulku milejzlatej. Tahle magie vyprchá v poslední vteřině tohodlenc roku a klidně ji šiřte dááál.

Proč zrovna 12 %? Dvanáctka je moje voblíbený aji vosudový číslo. Míval jsem ji dlouhý roky na hokejovým dresu. Píšu vám z domu, kterej jsme si nechali postavit na parcele číslo 12. Synátor se narodil 12. 12. (A vůbec mi neva, že v roce 2011. 😀) A tak bych mohl pokračovat do aleluja.

Místo toho vám radši prásknu ještě jednu příjemnou zprávičku. 10 nejrychlejších dostane ke kurzu spešl bonus – individuální online konzultačku se mnou. A protože jste tak milí a zlatí, dám vám náskok. Veřejně začnu kurz propagovat až příští týden, ju?

Tož! Jestli nechcete bejt jako Prachyfuč, těším se, jak v ounoru společně vyladíme vašu cenotvorbu. Do tý doby můžete hodit vočko na to, co vo kurzu říkaj absolventi.👇


Wifikundace

Setkávací bonzblok

Klídek. Nekráčí vo ňákou estébáckou složku. Jsou to kartičky, do kterejch si průběžně zapisuju témata, kerý bych chtěl probrat s různejma lidma, až je (zase) potkám. Střádám je tam měsíce (a v dobách baciloviru aji roky) ňák takhlenc:

Kápnu na problém, dotaz nebo téma, který nehoří, ale rád bych vo něm něgdá dal řeč. Vyberu si nejvhodnější oběť. Skočím do appky Google Keep a na kartičku se jménem vybranýho člobrdy si do vodškrtávacího seznamu dopíšu svou votázku.

Když pak někoho (třebas aji náhodou) potkám, nemusím si po setkání rvát pačesy, že jsem se zapomněl zeptat na to či vono. Normálka na founu votevřu appku, vyhledám kartičku a ptám se. Fčíl eviduju nejvíc položek v kartičkách u agentů s krycíma ménama Kavkáč a Kulíšek.

Jo, a v podobným duchu si vedu kartičky aji na témata – třeba Apple, daně, Elementor… Když už v nich mám dost matroše, zaplatím si konzultaci.

Co se o vás šušká?

A bonzování ještě jednou. Chcete dostat echo, když se o vás někdo na těch internetech zmíní? Nastavte si upozornění v Google Alerts. Je to jednoduchý (hlavně když už máte gůglí účet) a zadáčo. Takhle pak vypadá práskačskej e-mejl:

Echo z Google Alerts

Je ale jasný, že Věžníci to maj vo dost lehčí než třebas Nováci. Těm se inbox může hezky rychle zaplnit nerelevantníma zmínkama. Ale chytrý Nováci jistě vyšpekulujou přesnější zadání.

Jo, a podobně si můžete nechat donášet třebas i na články vo konkrétních tématech. Třebas vo copywritingu.

 


Jednou větou

🕺Vobjevil jsem se v První český ódě na copywriting.

📤 Fajný shrnutí ňůsletrový předmětologie sepsala Bětka Vintrovic.

🤣 Řežu se smíchy při poslechu nemravnýho podcastu Hodina dějepichu.

 


V lisťopáďu jsem vyproducíroval

Kouzla pro copywritery numero 6 – A v nich jsem vyzvonil, jak killnout autorskou slepotu. Zadáčo a bez spešl appky. K poslechu, počtenípokoukání. K tanci možná něgdá příště.

Vodpovědi na Kouzelný votázky – Co bych to byl za kouzelníka, kdybych vobčas nehodil řeč s ňákou tou čarodkou. Škandální rozhovůrek s tou marketingovou dokonce někdo tajně nahrál!

 


Malá domů

Takhle pomáhám kolegáčkům copywriterům

💰 Kurz cenotvorby – Wifikundace, který vám pomůžou makat míň za víc. Přihlášky spuštěny! Už jsem vám vyzvonil kouzlo, který zlevní kurzovný vo 12% procent? A zmínil jsem, že prvních 10 dostane bonus v podobě 30minutový indi-vindi konzultačky se mnou?

🤝 Mastermind – Malá skupinka, velká důvěra, a hafo AHA momentů.

📶 Mentoring – Konstruktivní dialog, kterej vás posune na vyšší level. 

A pro firmičky a živnostníčky by něco nebylo? Jasan že jo!

🎓 Copyosvětovna = 2v1: školení copywritingu + textařský worshop

 

Tož milej zlatej, byl bys happy jak dva grepy, kdyby ti tohle psaní taky chodilo? Stačí se upsat tutaj. 👇

 

 

Až copy věž zase něco vyzvoní, dejte mi vědět na
Co dalšího vyzvonila copy věž?