Copyhubky č. 3 | Přepišme.to | Roman Věžník
15. 1. 2020
Siri to slupne za 2 minuty. A vy?

Občas jsou slova zbytečná

Přestože mě kouzlení se slovy živí, dokážu si přiznat, že někdy jsou slova zbytečná. Třeba jako v případě této cedule, kterou jsem objevil na parkovišti u dukovanské elektrárny. Autor textu si patrně popletl češtinu jadrnou s češtinou jadernou. Ale i kdyby byla cedule otextována sebelépe, nenahradila by stručnost, jasnost a výbornou „čitelnost“ značkové varianty:

Na zákaz stání nejlépe upozorníme dopravní značkou

Pokud byste přeci jen chtěli k dopravní značce přidat nějaký text, na dodatkovou tabulku by se hodil důvod, proč je potřeba zákaz stání dodržovat:

Průjezd záchranných složek

Co z toho plyne pro copywriting? Využívejte sílu značek a symbolů. Když třeba popisujete vybavenost hotelových pokojů, nenuťte čtenáře, aby při porovnávání a rozhodování museli znova a znova pročítat dlouhé texty. Nabídněte jim rychlý přehled vybavení pomocí piktogramů a symbolů. Většinou k nim budete muset doplnit i kratičký popisek, protože na rozdíl od dopravních značek nemají všeobecně známý význam. Ale když potenciální návštěvník bude srovnávat dva tři pokoje, rychle si na symboliku zvykne a ušetří díky ní spoustu času:

 

Síla piktogramů při popisu hotelových pokojů

 

A jak byste to přepsali vy?

Až copy věž zase něco vyzvoní, dejte mi vědět na
Co dalšího vyzvonila copy věž?