Textový audit

Obstojí vaše marketingové texty u zákazníků?

Textový audit odhalí chyby na vašem webu

Chyby druhých vidíme většinou hned, ale vypátrat každičký nedostatek ve vlastních textech je skoro nemožné. Brání nám v tom autorská slepota nebo malý odstup. Co s tím? Pokud chcete své texty vyladit k dokonalosti, nejprve k tomu potřebujete nezaujatý pohled zvenčí. Právě ten vám dá textový audit.

 

Při textovém auditu

Odhalím
chyby

Navrhnu
řešení

Ukážu
zlepšováky

K čemu vám bude textový audit

Díky textovému auditu poznáte pravdu o svých marketingových textech. Co dělat s výsledkem? To záleží hlavně na tom, jak textový audit dopadl, a taky na vašich možnostech. Nejen těch finančních, ale rovněž časových a tvůrčích. Tohle jsou 4 možné scénáře dalšího postupu.

Zjistíte, že máte dokonalé texty

Pokud ve vašich marketingových textech nenajdu ani jeden nedostatek, jásejte! Do copywritingu nemusíte dát ani korunu. A peníze investované do textového auditu za takovéto zjištění rozhodně stojí.

TEXTY SI VYLEPŠÍTE SAMI

Jestliže vám psaní nedělá problémy, své texty si na základě mých postřehů zvládnete vylepšit sami. Audit vám otevře oči, zobecní opakující se nedostatky a nasměruje vás k lepšímu copy. Nové texty vás už tedy nebudou stát žádné další peníze, ale investujete do nich svůj čas.

TVORBU NOVÉHO COPY ZADÁTE SVÉMU TEXTAŘI

Máte dobrého textaře? To vám moc přeju. Ale pokud s ním spolupracujete už delší dobu, ani on se už nedokáže dívat na váš marketing zcela nezaujatě. Textový audit mu dodá nezbytný pohled zvenčí. Vylepšení textů pak pro něj nebo pro kteréhokoliv jiného copywritera bude hračka.

OBJEDNÁTE SI ŠPIČKOVÉ TEXTY ode mě

Pokud se vám zalíbí, jak o textech přemýšlím, není nic lehčího než si u mě objednat také copywriterské služby. Když to uděláte, odečtu vám od sumy za nové texty částku, kterou jste mi zaplatili za audit. Proč? Protože jsem při něm už aspoň částečně pronikl do vašeho byznysu, a tvorba nových textů tak bude o něco jednodušší.ryto

Textový audit provede Roman Věžník

Proč si objednat textový audit právě ode mě? Třeba proto, že píšu už více než čtvrt století. Jedenáct let jsem učil studenty zlepšovat jejich texty. Psaní mě naplno živí už sedmý rok.

Textovou osvětu šířím zdarma na blogu i v projektech Přepišme.to Copyhubky. Můžete mě znát z pořadu Copýtko nebo z konference CopyCamp.

Ukázka textového auditu

Nekupujte auditového zajíce v pytli. Podívejte se na to, jak vypadá v praxi.

Texty, které rozebírám v této ukázce, jsem také přepsal a okomentoval v osvětovém projektu Přepišme.to.

Jak probíhá textový audit

Pročtu si vaše texty

Opakovaně se ponořím do vašich marketingových materiálů a kriticky zhodnotím jejich kvalitu. Odhalím chyby z oblasti UX, psychologie prodeje i marketingu. Upozorním ale také na stylistické nedostatky, hrubky či překlepy. Díky nezaujatému pohledu zvenčí uvidím i to, co zůstává vašim očím skryto.

připravím si podklady

Na online schůzku se pečlivě připravím předem. Vyznačím si chyby, které jsem ve vašich textech objevil, a sepíšu si také nápady na zlepšováky. Díky tomu bude náš video hovor pěkně odsýpat, půjde přímo k věci, a bude tak maximálně efektivní.

Spojíme se online

Na sdílené obrazovce vám ukážu hlavní nedostatky, poradím, jak je odstranit, a přidám také další tipy na vylepšení vašich textů.

Kolik stojí textový audit

Základní cena

3 900 Kč

zahrnuje:

Pokud máte delší texty, audit každé další započaté normostrany stojí už jen 990 Kč.
---

Ceny jsou uvedeny včetně DPH.

Když si u mě následně objednáte i nové texty, dám vám na ně slevu ve výši částky, kterou jste mi zaplatili za textový audit.

Textový audit
v otázkách a odpovědích

Naprosto. Bez vašeho souhlasu nebudu nikde šířit ani jeho výsledky, ani to, že jste si ho u mě objednali. Ukázku online textového auditu zveřejňuji se souhlasem majitelky webu.

Nikoliv. A ani by to nemělo příliš velký smysl. Po textovém auditu totiž velmi pravděpodobně budete své texty přepisovat. S úpravami tak zmizí i některé pravopisné chyby a naopak se můžou objevit nové. Při auditu vás ale upozorním například na jazykové jevy, ve kterých děláte chyby nejčastěji.

V podstatě na jakékoliv. Největší smysl však má u marketingových textů, které mají větší „životnost“. Mezi ně patří například webové stránky, tiskoviny či online dokumenty.
Ne. Textový audit slouží jako odrazový můstek k lepším textům. Ty pak můžete získat různě – napíšete si je sami, zadáte je svému copywriterovi nebo si je objednáte ode mě. Pokud se rozhodnete pro poslední variantu, odečtu vám od ceny nových textů částku, kterou jste zaplatili za můj audit.
Základní cena auditu zahrnuje rozbor textů do celkového rozsahu 3 normostran (5 400 znaků s mezerami). Pokud si přejete, abych posoudil kvalitu delších textů, za každou další započatou normostranu doplatíte už jen 990 Kč.

Příklady
Váš text má 4 500 znaků s mezerami (2,5 normostrany). Textový audit vás bude stát 3 900 Kč (základní cena).

Váš text má 6 300 znaků s mezerami (3,5, normostrany). Za textový audit zaplatíte 4 890 Kč (základní cena + 1 normostrana).

Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH. Jsem plátce DPH.

Osvědčila se mi aplikace Google Meet. Nemusíte nic instalovat ani se registrovat. Na schůzku se připojíte jednoduše – stačí kliknout na odkaz, který vám pošlu.

To záleží například na rozsahu posuzovaných textů nebo na množství chyb. Na schůzku si vyhraďte minimálně 30 minut. Jakmile budu mít připravené podklady, můžu vám poslat přesnější časový odhad trvání schůzky.

K lepším textům

vám pomůžou i mé osvětové projekty

Všechna práva zauditována. | Copywriter Roman Věžník