Chyby druhých vidíme většinou hned, ale vypátrat každičký nedostatek ve vlastních textech je skoro nemožné. Brání nám v tom autorská slepota nebo malý odstup. Co s tím? Pokud chcete své texty vyladit k dokonalosti, nejprve k tomu potřebujete nezaujatý pohled zvenčí. Právě ten vám dá textový audit.
Najdu hlavní marketingové nedostatky a UX chyby, ale upozorním také na nevhodnou stylistiku, pravopisné hrubky a překlepy.
Opakující se chyby zobecním a poradím, jak se jich zbavit. U nejvážnějších nedostatků rovnou navrhnu rámcové řešení.
Při pročítání vašich textů odhalím nejen chyby, ale také další příležitosti k vylepšení vašeho marketingu. Rád se s vámi podělím i o tyto nápady.
Díky textovému auditu poznáte pravdu o svých marketingových textech. Co dělat s výsledkem? To záleží hlavně na tom, jak textový audit dopadl, a taky na vašich možnostech. Nejen těch finančních, ale rovněž časových a tvůrčích. Tohle jsou 4 možné scénáře dalšího postupu.
Pokud ve vašich marketingových textech nenajdu ani jeden nedostatek, jásejte! Do copywritingu nemusíte dát ani korunu. A peníze investované do textového auditu za takovéto zjištění rozhodně stojí.
Jestliže vám psaní nedělá problémy, své texty si na základě mých postřehů zvládnete vylepšit sami. Audit vám otevře oči, zobecní opakující se nedostatky a nasměruje vás k lepšímu copy. Nové texty vás už tedy nebudou stát žádné další peníze, ale investujete do nich svůj čas.
Máte dobrého textaře? To vám moc přeju. Ale pokud s ním spolupracujete už delší dobu, ani on se už nedokáže dívat na váš marketing zcela nezaujatě. Textový audit mu dodá nezbytný pohled zvenčí. Vylepšení textů pak pro něj nebo pro kteréhokoliv jiného copywritera bude hračka.
Pokud se vám zalíbí, jak o textech přemýšlím, není nic lehčího než si u mě objednat také copywriterské služby. Když to uděláte, odečtu vám od sumy za nové texty částku, kterou jste mi zaplatili za audit. Proč? Protože jsem při něm už aspoň částečně pronikl do vašeho byznysu, a tvorba nových textů tak bude o něco jednodušší.
Nekupujte auditového zajíce v pytli. Podívejte se na to, jak vypadá v praxi.
Třeba proto, že píšu už více než čtvrt století. Jedenáct let jsem učil studenty zlepšovat jejich texty. Psaní mě naplno živí už od roku 2015. Textovou osvětu šířím zdarma na blogu i v projektech Přepišme.to a Copyhubky. Můžete mě znát z pořadu Copýtko, z konference CopyCamp nebo z Audiolibrixu.
Opakovaně se ponořím do vašich marketingových materiálů a kriticky zhodnotím jejich kvalitu. Odhalím chyby z oblasti UX, psychologie prodeje i marketingu. Upozorním ale také na stylistické nedostatky, hrubky či překlepy. Díky nezaujatému pohledu zvenčí uvidím i to, co zůstává vašim očím skryto.
Na online schůzku se pečlivě připravím předem. Vyznačím si chyby, které jsem ve vašich textech objevil, a sepíšu si také nápady na zlepšováky. Díky tomu bude náš video hovor pěkně odsýpat, půjde přímo k věci, a bude tak maximálně efektivní.
Na sdílené obrazovce vám ukážu hlavní nedostatky, poradím, jak je odstranit, a přidám také další tipy na vylepšení vašich textů.
Základní cena 6 900 Kč zahrnuje:
✓ nezaujatý pohled na vaše marketingové materiály
✓ kritické pročtení vašich textů až do rozsahu 3 normostran
✓ konstruktivní rozbor chyb prostřednictvím online schůzky
Pokud máte delší texty, audit každé další započaté normostrany stojí už jen 990 Kč.
Když si u mě následně objednáte i nové texty, dám vám na ně slevu ve výši částky, kterou jste mi zaplatili za textový audit.
Naprosto. Bez vašeho souhlasu nebudu nikde šířit ani jeho výsledky, ani to, že jste si ho u mě objednali. Ukázku online textového auditu zveřejňuji se souhlasem majitelky webu.
Nikoliv. A ani by to nemělo příliš velký smysl. Po textovém auditu totiž velmi pravděpodobně budete své texty přepisovat. S úpravami tak zmizí i některé pravopisné chyby a naopak se můžou objevit nové. Při auditu vás ale upozorním například na jazykové jevy, ve kterých děláte chyby nejčastěji.
V podstatě na jakékoliv. Největší smysl však má u marketingových textů, které mají větší „životnost“. Mezi ně patří například webové stránky, tiskoviny či online dokumenty.
Ne. Textový audit slouží jako odrazový můstek k lepším textům. Ty pak můžete získat různě – napíšete si je sami, zadáte je svému copywriterovi nebo si je objednáte ode mě. Pokud se rozhodnete pro poslední variantu, odečtu vám od ceny nových textů částku, kterou jste zaplatili za můj audit.
Základní cena auditu zahrnuje rozbor textů do celkového rozsahu 3 normostran (5 400 znaků s mezerami). Pokud si přejete, abych posoudil kvalitu delších textů, za každou další započatou normostranu doplatíte už jen 990 Kč.
Příklady
Váš text má 4 500 znaků s mezerami (2,5 normostrany). Textový audit vás bude stát 6 900 Kč (základní cena).
Váš text má 6 300 znaků s mezerami (3,5 normostrany). Za textový audit zaplatíte 7 890 Kč (základní cena + 1 normostrana).
Spojíme se pomocí aplikace Google Meet. Nemusíte nic instalovat ani se registrovat. Na schůzku se připojíte jednoduše – stačí kliknout na odkaz, který vám pošlu.
To záleží například na rozsahu posuzovaných textů nebo na množství chyb. Na schůzku si vyhraďte minimálně 30 minut. Jakmile budu mít připravené podklady, můžu vám poslat přesnější časový odhad trvání schůzky.