CENOTVORBA (nejen)
PRO COPYWRITERY
NA VOLNÉ NOZE
online kurz
s okamžitým přístupem

Živíte se jako freelancer?
Plánujete vykročit na volnou nohu?
Hledáte svou cenu?
Tápete v naceňování složitějších zakázek?
Chtěli byste pracovat méně času za více peněz?
Cítíte se nedocenění?
Chcete se v cenotvorbě posunout zase o kus dál?
Pokud jste aspoň jednou odpověděli ANO,
pomůže vám online kurz
Cenotvorba (nejen) pro copywritery na volné noze .

V kurzu se dozvíte
- Jak si správně vypočítat minimální hodinovou sazbu
- Zda a kdy používat cenu za normostranu (+ proč je odsuzována neoprávněně)
- Jak nacenit balíčky služeb (zvýhodněné hodinovky, manday...)
- Vše o projektovém naceňování
- Jak na variantní cenové nabídky v copywritingu
- Zda se vyplatí spec work a odměny typu provize, success fee
- Jak nastavit paušální odměnu (správa sociálních sítí, tvorba newsletterů...)
- Proč jsou konzultace dražší a kolik si za ně účtovat
- Jak naceňovat specifické copy útvary (slogany, názvy...)
- Co vše zahrnout do výsledné ceny
- Zda a jak dávat slevy a vyjednávat o ceně
- Jak na zdražování
- Zda a kdy zlevňovat
- Spoustu dalších tipů, které vám pomůžou s cenotvorbou (nejen) na volné noze








Kurzem vás provede Roman Věžník
Jsem copywriter na volné noze. Textovou osvětu šířím zdarma na blogu i v projektech Přepišme.to a Copyhubky. Píšu svérázný newsletter o copywritingu. Natáčím Kouzla pro copywritery. Založil jsem Copypátečníky – uzavřenou skupinku pokročilých copywriterů.
Můžete mě znát z konference CopyCamp nebo z pořadu Copýtko, v němž jsem mimo jiné mluvil také o cenotvorbě v copywritingu. Svůj přístup k cenotvorbě jsem prezentoval rovněž na think-tancích komunity Na volné noze, studentům UMPRUMu nebo na Czech Online Expo.
Co na kurz říkají absolventi
✔️ Utvrdila jsem se v tom, že spoustu věcí cítím a dělám dobře.
✔️ Zjistila jsem jsem, co všechno můžu dělat ještě mnohem líp.
✔️ Objevila jsem výhody paušálu nebo variantních cenových nabídek.
✔️ Získala jsem sebejistotu v jednání s klienty.
✔️ Odnesla jsem si spoustu vychytávek, díky kterým ušetřím hromadu času sobě i poptávajícím.
Cenotvorba pro copywritery na volné noze je doslova koncentrované know-how a s čistým svědomím můžu říct, že už dlouho jsem neměla čest s tak precizně zpracovaným kurzem. (Klóbrc dolů!)
💎 Je to srozumitelné pro začátečníky, a přesto zajímavé a inspirativní i pro staré copy-pardály(ně). Budete čubrnět, co ještě nevíte a objevíte.
💎 Je to natřískané, a přitom přehledné. Kromě samotných videí najdete v kurzu i nekonečnou řadu různých doplňkových materiálů a zdrojů, odkazy na související videa, články, rozhovory... Ani jsem ještě neměla prostor to všechno objevit.
💎 Je to zábavné a vtipné! Ať už jste copywriter, nebo i jiný volnonožec, hlídejte si, kdy Roman znovu otevře přihlášky. Tenhle kurz vám odhalí úplně nové obzory a naboostuje efektivitu, že si to zatím nedovedete ani představit. 🚀
Romane, fakt dík. 👍🏻
Investice do kurzu se mi více než 6násobně vrátila. Stačilo k tomu poprvé udělat variantní cenovou nabídku, klient si vybral zlatou střední cestu a bylo. Jinými slovy mi už kurz přinesl také hodně peněz a nepochybuji, že mi je bude pravidelně přinášet i nadále.
Největším AHA momentem pro mě byly variantní cenové nabídky. Před kurzem by mě tento způsob cenotvorby vůbec nenapadl.
Či už spočítanie minimálnej hodinovej sadzby, nastavenie správnych cien pre obsahové projekty a služby, využívanie variantných cenových ponúk, alebo zmena kritického pohľadu na normostranu – to všetko dostaneš naservírované v prehľadných lekciách a materiáloch.
A to nejsem copywriter, vše se dá aplikovat i do jiného prodeje služeb. Z kurzu si odnáším spoustu zajímavých aha momentů a nápadů, teď jen doladit a vypustit do světa.
Moc doporučuji všem, kteří si s naceňováním svých služeb neví rady!
Oceňuji i rozdělení výukových materiálů na „videa“ a „další doplňkové materiály a tipy“, kde jsou přehledně uvedené odkazy na další zdroje. PS: Speciálně bych chtěla vyzdvihnout Romanův přednes. Jeho dikce i barva hlasu jsou velmi příjemné a celé zpracování je skutečně profesionální, ale přitom nepostrádá vtip. Velký palec nahoru 😉
Je jasné, že dost rad je specifických a uplatní je hlavně copywriteři, ale myslím, že kurz pomůže i dalším profesionálům na volné noze. Důležitý je totiž podle mě celkový přístup k tomu, jak o naceňování vůbec přemýšlet. A v tomto jsou tvé postupy velmi inspirativní.
A největší AHA momenty? Kvalita copy je must, ale cenu můžu variovat na jiných faktorech. Zasloužím si dobře zaplatit i za něco, co mě napadlo během chvilky – hodnota mé práce nespočívá v tom, jak moc se „nadřu“.
Kurz má jasnou strukturu, lekce jdou rovnou k věci bez zbytečné omáčky, Romanův projev je příjemný. Doporučuju kurz každému, kdo si chce udělat pořádek v cenách i podmínkách spoluprací a zvednout (nejen) copywriterské sebevědomí. 😊
Přinesl mi mnohem hlubší a ucelenější vhled do cenotvorby, za což jsem velmi vděčná. A ano, po kurzu jsem si zvýšila hodinovku. Díky tobě od teď čeká moje ceny pravidelná údržba. Co mi ale kurz přinesl především, byla velká motivace dál na sobě pracovat, více se profesionalizovat a nezakrnět.
Taky jsem se konečně dokopala investovat do profesionálního webu a myslet na všechny možné varianty, které v mém podnikání můžou nastat.
A AHA momenty? Že účtování na normostrany možná není špatné, že stálí klienti nemusí být nutně ta nejvyšší podnikatelská meta a že fakt, že jsem plně vytížená, není zas tak super, jak by se mohlo zdát. Zkrátka mi celý kurz dal strašně moc.
Videa jsou skvěle připravená, přehledná, snesitelně dlouhá (nejsem videový typ).
Hned se mi povedlo zdražit, spustit další službu a zavést novou cenotvorbu.
Největší AHA momenty jsem zažila u variantních nabídek a projektového naceňování.
V kurzu jsem se naučila, jaké existují možnosti naceňování, jak komunikovat zdražování a zlevňování nebo třeba jak efektivně odbavovat poptávky. Taky jsem pochytala spoustu know-how mezi řádky. Během kurzu jsem vystavila svou první fakturu za cenu, kterou jsem si byla jistá, a hned po skončení jsem si hodinovku zvedla. Roman umí kouzlit nejen se slovy, ale i s mindsetem. Neváhejte.
Ukázka video lekce
Přehled lekcí
L1 – Minimální hodinová sazba (18:29 min.)
L2 – Cena za hodinu práce (20:00 min.) UKÁZKA
Minimální hodinová sazba je pouhý nástroj, nikoliv cíl. Kolik k ní přihodit a na co myslet při stanovování skutečné hodinovky? K čemu dalšímu hodinová sazba slouží? Je dobré mít jednotnou hodinovku nebo se vyplatí mít několik sazeb?
L3 – Cena za normostranu (19:37 min.)
L4 – Balíčky služeb (25:02 min.)
L5 – Paušální odměny (14:52 min.)
L6 – Projektové naceňování (21:12 min.)
Tato lekce bude hodně praktická. Nechám vás nahlédnout do interaktivní tabulky, která mi pomáhá s výpočtem ceny za projekt, a ukážu taky to, jak vypadá moje cenová nabídka.
L7 – Variantní cenové nabídky (23:01 min.)
I v copywritingu existují klienti, kteří si rádi připlatí za prémiové služby. Pokud ale naceňujete svou práci jen pomocí hodinovky, těžko jim nějaký ten copy luxus nabídnete. S variantními cenovými nabídkami to naopak možné je. Tato metoda cenotvorby vám navíc pomůže proměnit více poptávajících v zákazníky a podstatně vám zvedne zisky. Účastníci kurzu říkají, že už první spolupráce uzavřená na základě variantní nabídky jim vrátila investici do tohoto kurzu.
L8 – Cena za slogany a názvy (13:58 min.)
Sloganotvorba a naming se dost podobají umění. A to i z hlediska cenotvorby. Takovému malíři taky neplatíte jen přímé náklady za plátno, použité barvy a opotřebení štětce. Tak kolik si tedy říkat za slogany a názvy? Co všechno zahrnuje výsledná cena? A jak ji „prodat“ klientům?
L9 – Další formy odměn (15:07 min.)
Má cenu pouštět se do práce za příslib či za referenci? Vyplatí se účast ve výběrových řízeních? Jak je to s bartery? A co tzv. success fee a satisfaction fee v copywritingu? Je kontraktorství výhodou, nebo skrytou hrozbou?
L10 – Cena konzultací (16:31 min.)
Proč by měla být hodinová sazba za konzultace vyšší než hodinovka za běžnou práci? Co vše se strhává ze zaplaceného času? A na co nezapomenout při nastavování podmínek?
L11 – Jak zefektivnit poptávací tanečky (14:07 min.)
Vytvořit individuální cenovou nabídku, to stojí čas a energii. Výsledek je přitom nejistý. Abychom se vůbec dostali k placené práci, je dobré si uvědomit, že není potřeba posílat nabídky každému, kdo nás poptá. V této lekci vám představím sérii filtrů, které mi pomáhají oddělit poptávkové zrno od plev.
L12 – Zálohy, upomínky a pohledávky (12:13 min.)
Co dělat proto, aby byl seznam vašich dlužníků prázdný? Jaké páky nasadit do akce, když vám přeci jen někdo nezaplatí? A vyplatí se vůbec vymáhat pohledávky?
L13 – Slevy (11:50 min.)
Copywriterský pohled na slevovou politiku. Proč a jak ne/dávat slevy? Jak mít vysokou BATNU? A co je to chtěné chování klientů?
L14 – Zdražování a zlevňování (12:45 min.)
Jak poznám, že je nejvyšší čas zdražit? O kolik ne/zdražovat? Jak si zdražení obhájit sám před sebou? Jak zdražení oznámit klientům? A je zlevňování projevem neúspěchu?
L15 – Další cenotvorbové tipy (11:59 min.)
Nakonec vytáhnu z klobouku další cenotvorbové zkušenosti a tipy, které tematicky nezapadly do žádné z předchozích lekcí. Posvítíme si na (ne)výhody veřejného ceníku. Probereme naceňování podle bonity i mýtus bonitního klienta. Ukážeme si v praxi princip cenové kotvy v copywritingu a zamyslíme se nad (pseudo)výběrovými řízeními.
Bonus – 3 trackovací fígly (17:27 min.)
Jak pracovat s projektovými stopkami? Jak při fakturaci nepřijít o peníze? Jak si pohlídat plnění finančních cílů?
Recenze Vladimíra Vaněčka:
Nejlepší kurz cenotvorby pro copywritery? Už existuje!
Nečekejte monotónní, suchopárnou přednášku. Videokurz se sice opírá o prezentační slidy, ale autora máte pořád na očích. Informace předává s humorem, v lehce stravitelné formě a v příjemném tempu. Kdo zažil jeho přednášku na Copycampu, ví, že prezentovat umí na jedničku.
Tipy a rady opírá o osobní zkušenosti z doby, kdy cizeloval vlastní ceník a způsob naceňování svých copywriterských služeb.
Dozvíte se, jestli někdy zdražuje nebo zlevňuje, případně proč a jak. Nechybějí ani historky o různých zádrhelech a šlamastikách, které celou problematiku zlidšťují.
Cena
2 900 Kč
Co je v ceně
- 15 video lekcí o cenotvorbě + bonusové video (celkem 4 hodiny a 28 minut obsahu)
- Průběžné aktualizované tipy na další zdroje informací ke každé lekci
- Interaktivní tabulka pro výpočet variantních nabídek
- Roční přístup ke všem materiálům
- A hlavně know-how, které jsem sbíral a ověřoval roky. Vy ho dostanete za částku, na kterou si vyděláte maximálně za pár dní (a po absolvování kurzu možná už jen za pár hodin. ;-))
BONUS: sleva na
AHAbook Cenotvorba (nejen) pro copywritery
Na online kurz navazuje AHAbook. Knížka, která na příbězích čaroděje Prachyfuče ilustruje 10 největších cenotvorbových prozření absolventů kurzu. Když si ji pořídíte společně s kurzem, ušetříte.

Čtení, které vás obohatí, ale nepřehltí
✓ 10 AHAmomentů
✓ 100 minut čtení
✓ 10 000 slov
Tištěná verze: 321 Kč → 199 Kč
E-book: 231 Kč → 99 Kč
Co vás ještě zajímá
Kurzem prošli jak copywriteři, kteří čerstvě vykročili na volnou nohu, tak i ti, kteří se jako freelanceři živí více než 5 let. Kurz je koncipován jako kompletní průvodce cenotvorbou v copywritingu. Pokud patříte mezi nováčky, je jasné, že hned nevyužijete například nastavování cen pro konzultace. Ale až za pár let dospějete v konzultanta, i tohle info oceníte. Ostřílení bardi (rekord drží účastník s 20letou praxí v copy) si chválí hlavně pokročilejší metody cenotvorby (třeba variantní cenové nabídky), ale AHA momenty zažívali i v úvodních lekcích.
Celý jeden rok!
Pokud si ale budete chtít něco z kurzu zopáknout později, můžete si přístup obnovit za zvýhodněnou cenu.
Kurz je sice tvořen z pohledu freelance copywritera, ale na své si v něm přijdou i zástupci agentur (a nemusí to být vyloženě copywriteři). Pročetli jste si obsah kurzu, ale pořád si nejste jistí, jestli pro vás moje zkušenosti, rady a triky budou přínosné? Ozvěte se mi. Rád to s vámi proberu.
Jasně! Kurz je šit přímo pro copywritery, a tak je logické, že právě ti si z něj odnesou nejvíce. Řada přístupů, metod a postřehů ale platí i v dalších profesích. Kurz už v minulosti absolvovali například virtuální asistentka, elektro inženýr, infopodnikatelka, mentorka monitorek, zakladatelka homeopatické asociace, správkyně FB reklam, účetní nebo PíáRistka. Každý z nich si v kurzu objevil to své.
Určitě.
Platit můžete pomocí rychlého bankovního převodu (pro ještě snadnější platbu se vám zobrazí QR kód) nebo platební kartou.
Určitě. Cenotvorbu s kolegy copywritery řeším také při konzultacích, mentoringu nebo mastermindu.











