zadání

Copywriter je prodavač za psacím strojem. Tahle příhoda mi to ukázala v plné parádě

2020-10-28 | Siri to přečte za 9 minut. A vy?
Článek jumb

Každý správný holobrádek touží po nadupaném sporťáku a vnadné šťabajzně. Jenže já mezi tyhle chlapáky nikdy nepatřil. Ani když mou bradu pokryly první vousy, ani když se mezi nimi objevily první šediny. Mé touhy bývaly pro okolí atraktivní asi jako stostránkové pojednání o prvočíslech.

Tak třeba před deseti lety jsem snil o tom, že se budu prohánět po lesních cestách na offroadových kolečkových lyžích. Ty mají sice taky čtyři kola a zavání sportem, ale na rozdíl od týpků se sporťáky na ně přitáhnu maximálně tak mušky toužící po nektaru z mých potních žláz. Nu co, aspoň nějaká společnost, řekl jsem si, a letos si konečně svůj dávný sen splnil.

Během nakupování jsem ale získal mnohem víc než jen vytoužené kolečkáče. Trampoty s chlapíky za kasou mi konečně umožnily pochopit plnou hloubku tvrzení, že copywriter je prodavač za psacím strojem. A taky to, že dobrý prodavač, a tedy ani dobrý copywriter, se neobejde bez pozorného naslouchání. Můj zážitek to vše ilustruje ještě líp než Lada Švejka. Co se vlastně během nakupování stalo?

Vyzvonit celé

Čím se copywriter podobá Rumburakovi?

2019-09-26 | Režisér mě vydržel poslouchat skoro 27 minut. A vy?
Článek jumb

Copywriteři jsou vlastně takoví kouzelníci se slovy. Ale přestože jsem jedním z nich (nebo právě proto?), považuju je za čaroděje druhé kategorie. Kdo patří do té první? V čem se kopíci podobají hodné verzi Rumburaka? A proč kouzla se slovy nejsou žádné čáry? To vše jsem vyzvonil pro pořad Copýtko.

Vyzvonit celé

Kterak pozorné pročítání podkladů porazilo kreativitu

2018-05-30 | Siri to přelouská za 5 minut. A vy?
Článek jumb

V portfoliu mi září pár sloganů, u kterých si připadám tak trochu jako princezna Koloběžka – stvořil jsem je, a zároveň jsem je tak úplně nevymyslel. Dostal jsem za ně zaplaceno, a přitom si nepřipadám jako vykradač, plagiátor nebo dokonce bachyně s důkladně vyprázdněným močovým měchýřem. Za všemi těmi ne-výtvory totiž stojí poctivá dřina. Jen holt trochu jiná než čistě kreativní. Slyšte příběh o tom, proč se vyplatí poctivě pročítat tuny často nudných podkladů a mít uši nastražené, kdykoliv klient utrousí i zdánlivě bezvýznamnou větičku.

Vyzvonit celé